E-mail instellen voor Apple Mail

geplaatst in: Kennisbank | 0

Voor u kunt beginnen met het instellen van uw Apple e-mail account is het van belang dat u eerst een e-mail account binnen DirectAdmin heeft aangemaakt. Wanneer dit het geval is kunt u de stappen in deze handleiding volgen om de e-mail van uw DirectAdmin account binnen te krijgen op Apple mail. Deze handleiding beschrijft hoe u een Apple mail account aanmaakt en correct met IMAP in hoort te stellen.

Email Account aanmaken in Apple mail

Om te beginnen moet er in Apple mail een nieuw account aangemaakt worden. Hiervoor moet u bij de instellingen gaan naar accounts. Hier komt u door linksonder op het radertje te klikken en dan Wijzig “accountnaam” aan te klikken. Tijdens het instellen van uw account is het mogelijk dat er waarschuwingen over certificaten en beveiligde wachtwoorden verschijnen. In deze vensters moet u simpelweg op Verbind of Ga door klikken.

Als dit goed is gegaan verschijnt het volgende menu nu.

Klik in dit venster linksonder op het plusteken om een nieuw account aan te maken.

Configuratiemenu’s doorlopen

In het menu moet u uw naam, DirectAdmin e-mailadres en wachtwoord invullen en vervolgens klikken op Ga door.

Kies bij Type account voor IMAP en vul indien gewenst een beschrijving in.
Vul bij server voor inkomende post uw mailserver in. Dit is standaard uw domeinnaam met mail ervoor. Dus bijvoorbeeld mail.website.nl.
Vul als gebruikersnaam en wachtwoord uw DirectAdmin e-mail account in samen met het bijbehorende wachtwoord.
Klik op ga door.

Vul indien gewenst een beschrijving in voor de uitgaande mail.
Vul als server voor uitgaande mail weer mail.website.nl in.

Vink identiteitscontrole aan.
Vul hier wederom uw DirectAdmin e-mail account en wachtwoord in.
Klik op ga door.

Wanneer in het Accountoverzicht alles naar wens is moet u klikken op Maak aan om uw account aan te maken.

Server voor uitgaande post instellen

Omdat veel providers de standaard uitgaande poort vaak dichtzetten dient u de uitgaande poort te wijzigen. Dit kunt u bij de accountinstellingen instellen.
Hier komt u door linksonder op het radertje te klikken en dan Wijzig “accountnaam” aan te klikken. Onderaan staat dan in de Accounts tab de Server uitgaande post (SMTP).
Klik hier op en klik vervolgens op Wijzig SMTP-serverlijst… dit is de onderste optie.

Selecteer in dit venster uw uitgaande server en klik op Geavanceerd.
Vink nu Gebruik aangepaste poort aan en vul als poortnummer 993 in.

Wanneer dit is gebeurd is uw email account voltooid.

Was dit artikel nuttig?
Laat ons weten of u dit artikel nuttig vond. Zo weten wij of we verbeteringen moeten aanbrengen.
Ja, nuttig0
Nee0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *